Simplităţi

Pentru mine simplu este atunci când respir fără nicio constrângere în piept. Când nu mi se blochează gâtul. Simplu este când mintea mea este uşoară, când nu privesc în trecut sau viitor, când nu privesc nici măcar în prezent – cel puţin nu intenţionat – pur şi simplu exist. Simplu este când am doar două vase de spălat, nu două-trei teancuri în chiuvetă şi pe lângă.

Simplu este când deschid uşa şifonierului şi hainele mele respiră libere, neîngrămădite şi, mai ales, nu-mi cade nimic în cap. A propos de haine, simplu este când port îmbrăcăminte uni sau chiar non-coloră. Simt că este poate mai odihnitor şi pentru mine şi pentru toţi cei cu care intru în contact în ziua respectivă. În plus, oferă personalităţii mele, foarte colorate, ocazia de a străluci. Sau simplu este când mâncarea devine elementară şi nu trebuie să iau decizii de care nu este cu adevărat nevoie.

Bucuresti_Cismigiu08

Strălucirea simplă a naturii – Parcul Cişmigiu, 2013

Simplu este, pentru mine, o după-amiază cu telefonul oprit şi cu o carte interesantă drept companie. Simplă este îngrijirea tenului cu apă rece şi săpun. Clasic şi atât. Simplu, în viaţă, ar însemna să nu ai mai mult de o pasiune sau, dacă ai multiple hobby-uri, măcar să te limitezi la a urmări doar unul. Asta nu se va întâmpla niciodată la mine; nici nu ştiu dacă să spun din păcate sau din fericire.

Simplu este să crezi. Pur şi simplu să crezi. În ceva mai mare, în ceva mai bun, în ceva sau cineva care ştie mai bine. Să crezi fără polemici, fără lupte, fără nuanţe. Simplu este să accepţi orice schimbare apare în viaţa ta. Să o aprobi şi să mergi mai departe. Dar este un proces intern al naibii de dificil ce precede această stare de acceptare. Simplu, sau mai puţin simplu, este să te înconjori doar de lucruri care îţi fac plăcere, de oameni care îţi aduc fericire, de activităţi ce-ţi pun un zâmbet pe buze.

Franta008

Doar pentru că… nu trebuie să ne fie frică! – Saint Etienne, 2013

Simplu este ceea ce îmi doresc teribil în viaţa mea de câţiva ani deja. Citesc cărţi despre simplitate şi urmăresc site-uri despre minimalism. Iar uneori arunc obiecte şi gânduri despre care cred că nu mai am nevoie. Şi spre simplu sper să mă îndrept. Cu paşi mici. Mici, mici de tot. Atât de mici cât îmi permite viaţa.

Nu ştiu dacă şi voi sunteţi adepţii unei vieţi trăite într-un mod simplist sau vă încântă poate strălucirea încărcată a rococo-ului, dar a trăi o viaţă în mod natural potrivită nouă este cu siguranţă o insulă pe care cu toţii ne dorim să o vizităm măcar câteodată.

2 gânduri despre “Simplităţi

  1. Pingback: Fashion în gri

Lasă un răspuns

